Rabu, 30 November 2011

Lawatan ke SAF 2011

Pagi tadi sempat ke perkarangan letak kereta Stadium Melawati untuk meninjau Selangor Agrofest (SAF) 2011. Walaupun tak berapa mahir dengan jalan di Shah Alam, tetapi dengan bantuan GPS, akhirnya sampai jua. Sempena cuti sekolah ni, elok juga melawat tempat-tempat begini. Mak dan adik-adik pun ikut sekali.
Namun begitu, yang sedikit menyedihkan ialah publisiti untuk program yang sebesar ini bagi saya amat kurang. Banner dan banting yang digantung hanya nampak setelah hampir sampai ke tempat yang dituju. Walaubagaimanapun, kehadiran cukup ramai walaupun hari bekerja. Keadaan ini membuatkan saya terfikir, kalau banyak publisiti lagi, mungkin lebih ramai yang tahu dan teringin untuk hadir.
Pada SAF 2011 kali ni, ada banyak pameran dan gerai-gerai yang menjual hasil tempatan. Memang sesuai untuk mereka yang ingin mendapatkan maklumat terkini tentang hasil pertanian dan penternakan selain mencuba hasil-hasil IKS yang enak dan dijual pada harga yang murah. Kepada mereka yang tinggal di Lembah Klang dan tercari-cari tempat untuk membawa keluarga sempena cuti sekolah ini, saya mencadangkan SAF 2011 untuk anda. Jauh lebih murah daripada memasuki Zoo Negara dan tak sejauh Cameron Highland.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan