Isnin, 16 Mei 2011

Selamat Hari Guru

Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa, sejarahnya bermula dengan lembut sabarnya mengajar tulis baca. Selamat Hari Guru terutamanya kepada tuan guru-tuan guru saya; Cikgu Tengku, Cikgu Ruslah, Cikgu Rashid (guru-guru sekolah rendah), Ustaz Sulaiman, Ust Norleha, Ust Saodah, Ust Wan Lawi, Ust Kamaruzzaman, Cikgu Kamarudin, Cikgu Yazid dan ramai lagi cikgu-cikgu saya. Begitu juga tuan guru-tuan guru saya semasa matrikulasi, maktab dan universiti. Terima kasih cikgu.....
Namun begitu, perkara yang paling saya sedih ialah saya telah lupa nama guru-guru yang mula-mula mengajar saya tulis baca dengan penuh sabar. Yang saya ingat seorang saja; Serimah binti Salam, ibu saya. Cikgu, walau di mana pun cikgu sekarang, walaupun nama cikgu saya tak ingat, tapi besar jasa cikgu kerana tulis baca yang cikgu ajarkan saya menjadikan saya sebagai saya hari ini. Terima kasih cikgu......
Kepada rakan-rakan yang menjadi guru, Selamat Hari Guru. Semoga kita menjadi guru yang mampu mendidik anak-anak murid kita cemerlang di dunia dan akhirat. Terima kasih cikgu.....

1 ulasan: