Selasa, 19 April 2011

Selepas Waktu Kerja Rasmi

Hari ini amat padat. Begitulah kebiasaanya saban tahun. Bulan Januari hingga Mei adalah waktu-waktu padat bila bergelar cikgu. Cumanya tahun ini mungkin akan lajak hingga ke Julai kerana arahan dari atas, Kejohanan Olahraga Tahunan mesti dilewatkan. Alasannya adalah untuk menjayakan dasar satu sukan satu murid kerana sukan tahunan pada awal tahun mungkin menyebabkan pelajar tak bersukan lagi selepas itu. Mungkin ada yang setuju dan tak kurang juga yang tidak bersetuju. Mungkin boleh dibuat perbincangan secara ilmiah dan realistik tentang perkara ini.

Namun begitu, yang pentingnya hari ini saya sedikit lega kerana tugas rasmi untuk hari ini telah selesai. Jarang sekali kesempatan seperti ini muncul pada waktu-waktu begini setiap tahun. Alhamdulillah......

Hari esok ada Kursus Kepemimpinan Pengawas. Masih ada peralatan yang belum lengkap; kelapa tua, batu-bata, dan belon. Tadi ada pelajar berjanji nak carikan kelapa tua. Susah juga nak cari pokok kelapa tengah hutan batu ni. Tapi, bukanlah mustahil.

Harap-harap kursus hari esok akan berlangsung dengan baik. Pada saya, para pengawas tahun ini sudah bagus tetapi seperti mana-mana organisasi, sempurna itu satu utopia sahaja. Namun, kursus ini diadakan dengan tujuan untuk meningkatkan lagi kecemerlangan para pengawas ini. Insya Allah.

1 ulasan:

  1. wahh,,,ada iklan kopi rajawali tu,,,bagus2...terima kasih...hehehehe
    klu sy nak nk contact sape ek?haha

    BalasPadam